ملاقات تعارفی نهضت فراگیر با حزب چپ آلمان
کمیسیون روابط خارجی آلمان نهضت فراگیر کمیسیون روابط خارجی آلمان نهضت فراگیر

در نشست که به تاریخ 27.06.2008در دفتر مرکزی فراکسیون پارلمانی حزب چپ آلمان تدویر یافت , رفقا سید عسکر نجم عضو شورای اروپایی و ریس شورای برلین براندنبوگ نهضت فراگیر دموکراسی و ترقی افغانستان و رفیق انجنیر فضل احمد عضو هیات اجراییه آلمان نهضت فراگیر شرکت نمودند.

این ملاقات به سلسله تماس های قبلی بنابر دعوت حزب چپ آلمان انجام پذیرفته,ابتدا محترم پروفیسور داکتر نورمن پایخ سخنگوی خارجی فراکسیون پارلمانی حزب چپ آلمان

Prof.Dr.Norman Paech – Aussenpolitscher sprecher der Fraktion DIE LINKE

از تشریف آوری هیات نهضت فراگیر آلمان اظهار سپاس و امتنان نموده افزودند.

وضعیت در افغانستان , تحولات و انکشافات در منطقه در محراق توجه سیاست خارجی حزب چپ آلمان قرار داشته با در نظر داشت موجودیت سربازان آلمانی در افغانستان ما به هیچوجه درین رابطه بی تفاوت باقی مانده نمیتوانیم .

میخواهم یک مطلب را به وضاحت اظهار نمایم که حزب چپ آلمان بدون ضمانت های بین المللی و جلب همکاری صادقانه همسایگان افغانستان مخصوصا ایران و پاکستان در خصوص تامین امنیت به خروج قوای خارجی وبه صورت اخص نیرو ی نظامی آلمانی از افغانستان راضی نمیباشد , زیرا دیده میشود که یک عده از خواست انسانی حزب چپ آلمان برداشت درست نداشته , فکر میکنند ما فقط به خروج قوای ناتو پا فشاری نموده و خطر بنیادگرایی در افغانستان را دست کم میگیریم .

به همت کمیسیون تبلیغ حزب چپ آلمان کتابی زیر عنوان (جنگ را ختم کنید , صلح برای افغانستان (برون داده شده که یک جلد آنرا آقای پروفیسور داکتر نورمن پایخ به هیات نهضت فراگیر پیشکش نموده گفتند , درین کتاب علت جنگ در افغانستان , ویژه گی ها و دورنمای جنگ در افغانستان توضیح و موقف حزب چپ آلمان به صورت شفاف قید شده است .

اقای پرفیسور داکتر نورمن که در زمان حاکمیت حزب دموکراتیک خلق افغانستان در افغانستان بوده و روی قضایای افغانستان و چالش های که در آن زمان در برابر حزب دموکراتیک خلق قرار داشت باتفصیل وارد و با خصوصیات مردم افغانستان آشنا میباشد, از خاطرات خود با زنده یاد ببرک کارمل یاد آور شده ایشان را از شخصیت های طراز اول جنبش چپ دموکراتیک در افغانستان دانستند.

بعدآ رفیق سید عسکر نجم در رابطه با اوضاع جاری وفعالیت های نهضت فراگیر دموکراسی و ترقی افغانستان در داخل کشور حضار را در جریان قرار داده از دعوت حزب چپ آلمان قدردانی و همکاری های مشترک را آرزو نمودند.


July 7th, 2008


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
بیانات، پیامها و گزارشها